Herroepingsformulier

Volgens de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad, is per 1 juni 2014 in artikel 6 het Herroepingsrecht van 14 dagen opgenomen.

Wanneer je van dit recht gebruik wil maken, kun je het hieronder downloaden. Deze heb je ook samen met de orderbevestiging van jouw bestelling ontvangen.

  • De koper heeft na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen.
  • Na herroeping heeft de koper nog 14 dagen om de producten terug te sturen.
  • Terugbetaling geschiedt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen, gerekend vanaf het moment dat je hebt aangegeven de producten te retourneren. Wanneer binnen deze termijn de retourzending niet is ontvangen wordt de restitutie opgehouden tot het moment dat de goederen zijn ontvangen of dat de koper een verzendbewijs overlegt.

De BK-servicedienst verzoekt vriendelijk het formulier ingevuld en ondertekend te retourneren. Je kunt vrijblijvend de reden van retournering aangeven. Wanneer mogelijk samen met een (kopie) van de aankoopfactuur.

Artikelen die in aanmerking komen voor volledige restitutie graag in oorspronkelijke verpakking en ongebruikt te retourneren.

Klik hier voor het modelformulier.

DOEL VAN ZICHTTERMIJN

Het doel van de zichttermijn is dat jij met on-line winkelen dezelfde rechten en plichten hebt als bij een regulier winkelbezoek. Dit biedt meer bescherming voor jou als koper. Een aantal regels die dan gelden, staan hieronder opgesomd.

LET OP:

  • Zichttermijn is géén probeertermijn. Je mag het product (graag voorzichtig) uit de verpakking halen om te bekijken.
  • Gesealde artikelen (in blisterverpakking) hoeven niet uitgepakt te worden om het product te beoordelen als vanaf de buitenzijde duidelijk is vast te stellen wat de inhoud van de verpakking is en voor welk doel.
  • Vriendelijk wordt verzocht de verpakking te alle tijden zorgvuldig te openen om later te kunnen hersluiten.
  • Bij retournering zijn de kosten van frankering voor de klant.
  • Gebruikte artikelen worden beoordeeld op verkoopbaarheid. De BK- servicedienst behoudt zich het recht om (bij geval van gebruikssporen) een afschrijvingspercentage toe te passen.
  • Wil je het artikel terugsturen wegens een klacht of servicemelding? Neem dan eerst contact op met onze serviceafdeling via het contactformulier.